Oldalak

2013. január 1., kedd

Út vagy erdei ösvény?

Mindkettő! A karácsonyi és újévi üdvözletek előtti utolsó posztban  elhaladtunk az Óbudai Egyetem előtt, de a műút hirtelen véget ért. Egy erdős terület előtt álltam.


A térképek szerint is erdei ösvényként folytatódik itt a Doberdó út. Folytassuk tehát a fotósétát. A lábam alatt vastag avarszőnyeg zizegett. A hegyoldal meglehetősen meredek, de jó állapotban lévő korlát véd minket egy esetleges megcsúszástól.


A képen látható néhány lépcsőfokot leküzdve egy kis kápolnához érünk, amely a sűrű fák és bokrok között áll.


Ez a Kiscelli Szent Vér Kápolna, amely 1821-22-ben épült klasszicista stílusban. Meglehetősen jó állapotban van, legutóbb 2006-ban újították fel és műemlékvédelem alatt áll. Sokszor jártam már itt, de sajnos mindig zárva volt, így a belterét még nem láthattam. Állítólag a szentélyében egy bővizű fedett forrás van. 


Nehezen fotózható a kápolna a sűrű növényzet és a kevés rendelkezésre álló hely miatt. Az épület előtt köztéri padok vannak kihelyezve, sajnos ezek sem kerülhették el a városi firkászok kitüntető figyelmét.


Az ösvény mellett kellene csörgedeznie a Luca-forrásnak, de most csak a figyelmeztető feliratot láttam, miszerint a csörgedező nedű "nem ivóvíz".



Az igazat megvallva lent a domboldalon hallottam valamilyen csörgedezést, de nem láttam a forrását. A kápolna felett is van egy kis erdei ösvény - az már tényleg csak ösvény - amelyről lenézhetünk a toronyra.




4 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszett. Köszönöm. :)

    VálaszTörlés
  2. Hogy mik vannak ebben a városban... Kedvem lett sétálni egyet, de ma már munkanap van:( Az utolsó előtti kép, hű, az a többinél is jobban tetszik!! Köszönöm a virtuális sétát!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök ha tetszett, hamarosan folytatom.
      Egy sétát legalább egyszer megér!

      Törlés