Oldalak

2012. december 7., péntek

Hörömpő Cirkusz - Világszám!

Vannak dolgok, élmények, melyek olyan mélyen beleivódnak az emberbe, hogy azokra évtizedek múlva is élénken emlékezik. Ha csak annyit említek, hogy "Itt van, megjött Bagaméri, aki a fagylaltját maga méri", Lópici Gáspár az utca hírmondója vagy "Hörömpő Cirkusz Világszám!", azt hiszem a korosztályomból  mindenki egyszerre vágja rá - Keménykalap és Krumpliorr! Csukás István klasszikus gyermekregényét filmen is feldolgozták. Nem is tudnám megmondani hányszor láttam anno. Alfonzó, Szilágyi István, Kovács Krisztián, Práger Antal, Rajz János, Haumann Péter, Tímár Béla, Gyenge Árpád, Ráday Imre, Bánhidi László és még sorolhatnám. Micsoda nevek, felejthetetlen alakítások, sajnos már sokan eltávoztak közülünk. Egyszer egy beszélgetés során szóba került a film és a feleségem említette, hogy egy hozzájuk közel eső játszótéren forgatták a filmet. A múlt hónapban gondoltam egyet és elindultam megnézni a fogatás helyét, amely ma is játszótérként funkcionál. A Nagyszombat utcán indultam felfelé a Kecske-hegy irányába. 


Az utcakép szinte semmit nem változott, csak a gépkocsik lettek kicsit modernebbek. Találtam egy képkockát a filmből az interneten - pontosan erről a részről, Ti is összehasonlíthatjátok. A film 1973-ban készült, eltelt azóta 39 év, de a hangulat változatlan. Őszintén bevallom, én nem bánom, hogy ilyen múltszázadi hangulatot is megőriztünk a jelenkornak.


Az utca végén sárgálló fák ölelésében végre megláttam a keresett játszóteret. Tiszta, rendezett, körbekerített terület, újszerű játékokkal felszerelve. Akkor éppen üres volt a tér, így exponáltam néhány fotót.


Hát ez volt az. Kisrece és Süle ezekben a bokrokban lapulva szervezkedtek, míg Bagaméri a parkőrnek (Bánhidi László) panaszkodott, hogy őt bizony csúnyán elátkozták. 







Akik nem látták még ezt a filmet, nagyon ajánlom - nem fognak csalódni (feltéve ha szeretik a régi magyar filmeket)!

14 megjegyzés:

  1. Köszönöm a hangulatos sétát, remek fotók születtek. Nem is gondoltam volna, hogy létezik még ez a játszótér.

    VálaszTörlés
  2. Régen láttam a filmet. Nagyon tetszett. :) Valóban felejthetetlen nevek és alakítások. Kedvelem Csukás István műveit.:) Posztoddal sikerült visszaforgatni az idő kerekét.:) Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban remek alkotás, érdemes felfrissíteni ha régen láttad :)
      Köszönöm szépen!

      Törlés
  3. Nice park, I liked the last photo.
    In Spain we had vacation these days, but not going back out to take pictures in the cold :(

    Saludos, Miklós !!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thanks a lot. The weather is quite cold here as well.
      Saludos my friend!

      Törlés
  4. My favorite your first and last photos in this post. I love the dramatic colors of the first one. You did it again :)

    VálaszTörlés
  5. Csak most láttam ezt a remek posztot! Egy kis nyomozás, egy kis retró, múltunk emlékezetes darabjaival, tökéletes! Imádtam ezt a filmet! És persze fogalmam sem volt, hogy hol forgatták. Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó kis hely, a hegy tövében igazi idilli hely egy játszótérnek. A feleségem a környéken nőtt fel én Tőle kaptam a fülest :)
      Szívesen!

      Törlés
  6. Egy kis pontosítás. A film nem 78-ban, hanem 1973-ban készült. Amúgy Bagaméri lakása is ott van a közelben. :)

    https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/10665840_859247207441859_960636496100253711_n.jpg?oh=dfe2f2c5d28c95df47b6659b5573c4d9&oe=54C656B3&__gda__=1421954787_356cacd0dd6b7dd5ce71d5d8f14a1863

    VálaszTörlés