Oldalak

2012. október 4., csütörtök

Ötcsillagos negyed

Azok a szerencsés városok, melyek területén a miénkhez hasonló vár, kastély vagy egyéb műemlék magaslik, igyekeznek azt fokozottan karbantartani, állapotukat megőrizni. Hiszen ezek a legfontosabb látványosságok, melyek megtekintése kötelező program a városba először érkező turistáknak. Sokszor hallom, olvasom, hogy a budapesti panoráma a Várral, a Mátyás-templommal, hídjainkkal, a Dunával és az Országházzal az egyik legszebb a világon. Valóban gyönyörű és ehhez nagyban hozzájárul a Várnegyed. Mióta utoljára itt jártam sokat változott és azt kell mondanom, hogy előnyére. Egy ötcsillagos negyed.


Az előző posztban afféle turistafotókat mutattam be és megígértem, hogy ebben a posztban feltekintünk a homlokzatokra, bekukkantunk egy-két kapualjba. 




Az egyik kapun bekukkantva egy meglehetősen sötét kis belső udvart láttam. Csak egy kevés fény érkezett felülről - szinte csak sugárban. Megvilágítva egy Tifanny lámpával díszített, látogatócsalogató kirakatot.


Továbbsétálva újabb nyitott kapura lettem figyelmes. A háziak által kihelyezett és gondozott cserepes növények hada nagyon hangulatossá tette a kis belsőudvart.


Innen nem messze a járda mellett állt egy öreg Trabant. Sorban álltak a turisták, hogy lefényképezhessék egymást a rendszerváltás előtti korszak egyik jelképével. Nem is értem, hogy kerülhetett ez a kocsi ebbe a közegbe. Talán a tulajdonos megőrizte emlékként. Én még sem azt fotóztam le. Figyelmes lettem egy Mini Morris krómozott visszapillantójára. 


Kerestem a legjobb pozíciót. Kicsit becsillanjon a Nap, én az árnyékban maradjak és minél több látszódjon az utcából. Hallottam, hogy a hátam mögött összesúgtak - nem értették mit fotózok ilyen hosszan elhúzódóan. Innen a Tóth Árpád sétányra kanyarodtunk. Tucatnyi régi ágyú mellett haladtunk el.


Mielőtt befejeztük volna a kiadós vasárnapi sétát, még leütünk az egyik padra és élveztük a napsütést. 


10 megjegyzés:

  1. Igen, sok látnivaló és érdekesség van itt, ezt én is tapasztaltam múlt héten, mikor ott jártam. Sajnos megint csak kevés szabadidőm volt, de azért igyekeztem én is hasonlóan jó képeket készíteni mint a tiéid Miklós :)

    (igaz, még nem az új frissen vásárolt gépemmel :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha legközelebb jössz Budapestre már minden adott lesz egy jó kis fotózáshoz. Jó gép, jó fotós és a rengeteg fotótéma :)

      Törlés
  2. Nahát, nahát! Én eddig csukott szemmel jártam errefelé, mert most annyi újat mutattál, hogy egészen meglepődtem. Nagyon hangulatosak a fotók, igazán intim bepillantást nyerhettünk egy egyébként agyonfotózott negyedbe.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, örülök ha tetszett. Nagyon sok megkapó részlet van itt, a homlokzatokon, kapualjakban. Mindenki talál kedvére valót :)

      Törlés
  3. Szóval a Trabant neked már smafu;) Nagyon szépek a képek, kedvencem a muskátlis és a magányos pad. Költői.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, dehogyis! Csak annyian álltak ott, hogy még mindig sorban állnék :)
      Köszönöm szépen.

      Törlés
  4. Nagyon szeretem Budapest sétányait, utcáit!
    Tetszik a sorozatod, de a muskátlis utcaképet csípem a legjobban :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban szép. Nem tudom mikor jártál fenn utoljára - én nagyon régen - de rengeteget változott. Nagyon szép.
      A muskátlis képnél vagy tíz percig kellett várnom, amíg megfelelő volt a járda forgalma. Ha valaki elment az egyik irányból, akkor belépett valaki a másikról.
      ... és persze mindenki sétált :) ... de ez így volt jól.

      Törlés
  5. Nagyon hangulatos képeket készítettél! :) Ezt a tükröset sokáig nézegettem, úgy tűnt, mint egy óriási esőcsepp. Aztán olvastam a szöveget is. Nagyon ötletes!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Örülök, hogy tetszett. Esőcsepp volt a nagyobbik fajtából :)

      Törlés