Oldalak

2013. június 2., vasárnap

Összehoztuk - Mester utca 34.

Budapest 100 - Száz éves házak ünnepe (2013. április 6-7.)

Nincs mese, el kell ismernünk, hogy az internet elterjedésével hihetetlen távlatok és lehetőségek nyíltak meg az emberek előtt. Szinte kitörölhetetlen része lett a mindennapi életünknek. Dolgozunk, szórakozunk, kommunikálunk, vásárolunk a világháló segítségével. Miért írom e sorokat ebbe a blogba? Mindjárt elmesélem.


Pár hete írtam egy posztot a Mester utca 34. alatt található 100 éves házról. Itt megemlítettem, hogy a rendezvény alkalmával sajnos nem találtam ismertetőt a házról, így maradtak csak a fotók. Aztán egyszer csak jött egy hosszabb hozzászólás a Kép-tér blog írójától. Pár mondatából sokkal több információt tudtam meg a ház történetéről, mint amit én korábban összesen találtam az interneten. Catflower már korábban kutatta a ház történetét - ezt tessék szó szerint érteni - csak nem volt még alkalma fotózni az épületet. Nagyon hálás voltam a kiegészítésért, ezért megkerestem Catflowert egy magánlevélben és köszönetem jeléléül felajánlottam számára a fotóimat. A blogjaink követői csak részben egyeznek és én úgy gondoltam, hogy e koros ház igazán megérdemli, hogy története minél több emberhez eljusson. Örömmel olvastam a válaszában, hogy Ő is hasonlóképpen vélekedik a dologról. Most készült el a teljes poszttal, melyben nemcsak a ház teljes történetét ismerhetitek meg, hanem régi tervrajzokat is láthattok az épületről. Az írás itt olvasható, érdemes átkattintani! Hát nem csodálatos, hogy két ember ismeretlenül is összehozta ennek a háznak a bemutatóját az internet segítségével? E "figyelemfelkeltő" poszthoz elővettem még én is néhány fotót erről a házról.








UPDATE 2013. június 05.

Úgy tűnik jól sikerült a "figyelemfelkeltés" mert az összmunka híre eljutott a Budapest100 csapatához is. A mai napon a Facebook oldalukon is hírt adtak a posztjainkról:

Budapest100 utóéleteként találkoztunk egy kedves történettel két blogger tollából, amelyben a 100 éves Mester utca 34. szám alatti lakóház kapcsán egy kutató és egy fotós útja összefonódott. Íme a két cikk:

http://kep-ter.blogspot.hu/2013/06/szazeves-hazak-mester-utca-34.html

http://utcakep.blogspot.hu/2013/06/osszehoztuk-mester-utca-34.html?showComment=1370382609512#c1299635726558899227

6 megjegyzés:

  1. Ó, ezek is milyen jó részletek, Miklós! Nagyon jó a gangon a korlát és az előtérben lógó lámpa is!
    Amúgy tényleg, milyen vicces ez az egész, az internettel;) Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök ha tetszenek. Eszeket a fotókat eredetileg már nem terveztem feltölteni csak a figyelemfelkeltő poszt miatt vettem elő őket :)

      Törlés
  2. Another great building you wonderfully shows us.

    VálaszTörlés